Forum poświęcone Larpowi i Klanu Czarnej Pieśni

O Klanie i nie tylko...

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Gry

#1 2010-07-27 14:41:12

Galic

MG

Zarejestrowany: 2010-07-27
Posty: 18
Punktów :   

Walka/Obrażenia

4. Walka
-Walka to najważniejszy element całej gry. Sposób jakim walczymy magią został omówiony w rozdziale 3 "Magia", natomiast walka bronią białą lub dystansową przebiega nieco inaczej. Wyobraźmy sobie walkę wojownika i łowcę. Łowca ma broń dystansową, sztylet , a wojownik ma jednoręczny topór i tarczę. Łowca przygotowuje łuk, wie że w kryzysowej sytuacji może użyć sztyletu a wojownik szarżuje swoją umiejętnością szarża powalając łowce na ziemie. Wojownik już miał się zamachnąć kiedy łowca wbił mu nóż do nogi. Wojownik powalony, stęka z bólu ale ma jeszcze nadzieje. Łowca oddala się o parę metrów i dobija orka strzałą.

-Co trudnego w tym przykładzie? Omówmy go teraz:

*Sposób walki
-Niektórzy walczą na odległość albo w zwarciu. Ważne jest by grało się swoją postacią tak jak powinno. Łowca nie powinien biec ze sztyletem na wojownika z tarczą i toporem. Kapłan nie powinien od razu atakować bronią drzewcową lecz używać najpierw magii. Sposób walki powinien być zachowany ponieważ w pewnym sensie podtrzymuje klimat.
*Zadawanie obrażeń
-Zadawanie obrażeń to nie tylko odejmowanie szarf ale też trzeba wczuć się w grę na tyle, aby wiedzieć jak by bolało cię np. ukłucie sztyletem w nogę. To chyba jasne że upadłbyś albo kulał, jeżeli dostał strzałą w głowę to proste że zgon na miejscu, ale jest jedno ale! Pancerze... hmmm..  po co one są?
No właśnie, pancerze są po to aby chronić ciało. Dlatego sporządziłem taki rysunek;

http://img33.imageshack.us/img33/5268/wasdasd.jpg


Jeżeli cios, strzał zadają obrażenia (na rysunku zgon, brak możności ...) w jedno miejsce to poszkodowany zdejmuje jedną szarfę z ręki. Jeżeli zzaś zostanie trafiony 2 razy to dwie. Kiedy szarfy mu się skończą to następuje zgon.

Pancerz ma też swoje PP - punkty pancerza które pokazują jaki cios może ochronić. Jeżeli cios jest większy niż ilość PP to cios oznacza się za trafiony, a trafienie za obrażenia.


Jeżeli chodzi o magię to przed nią nie da się ochronić bez żadnego czaru hamującego działanie czaru. Czaru rzuconego nie można uniknąć i jest on nieodwracalny (jedynie można uleczyć z ran co przywraca szarfy życia).


Gloria, Honorifice, Pralium Facio, Animus
Gradior Quo, Prodo, In Excelsis. Precedo
Bellator, Decerte, Adversa, Incurro, Invadoria
Desideratus Fatum, Desideratus Bellum

Offline

 
WSPANIAŁA KLIMATYCZNA MUZYKA. POLECAM!

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.onepiecepbf.pun.pl www.colobot.pun.pl www.rugbyrudaslaska.pun.pl www.guinvictus.pun.pl www.oskleo.pun.pl